دسته‌بندی نشده

چه زمانی فیزیوتراپی لازم است؟

تشخیص این‌که چه‎‌زمانی به فیزیوتراپی نیاز داریم به عهده فیزیوتراپیست است

هر فردی در مقطعی از زندگی خود می‌تواند از فیزیوتراپی بهره‌مند شود. فیزیوتراپیست‌ها می‌توانند به پیشگیری و درمان آسیب‌های اضافی و تسریع بهبودی کمک کنند تا شما بتوانید بدون ناراحتی یا درد به روال عادی زندگی بازگردید.

فیزیوتراپی به بهبود وضعیت کلی بیمار کمک می‌کند

فیزیوتراپی می‌تواند برای افرادی که آسیب‌های خاص، ناتوانی‌ها یا سایر شرایط سلامتی دارند بسیار مفید باشد.

10 علامت که نشان می‌دهند باید به فیزیوتراپیست مراجعه کنید

درد‌های اسکلتی و عضلانی از نشانه‌هایی است که باید به فیزیوتراپی مراجعه کنید

1. در انجام فعالیت‌های روزمره مشکل دارید
  2. دردی دائمی را تجربه می‌کنید
  3. دردها و التهابات ناشی از دیسک کمر و گردن
  4. تحرک محدودی دارید
  5. در دوره بازیابی پس از یک بیماری یا جراحی هستید
  6. می خواهید عملکرد ورزشی خود را بهبود بخشید
  7. زمانی‌که دارو اثری ندارد
  8. زمانی‌که نمی‌خواهید جراحی کنید
  9. افراد با مشکلات مزمن مثل فلج مغزی، ام اس، ضایعه نخاعی، سکته‌های قلبی و اختلالات حرکتی
  10. در دوران بارداری و پس از زایمان که زنان دچار آسیب به ستون فقرات و لگن می‌شوند

مزایای فیزیوتراپی

• فیزیوتراپی  می‌تواند به مدیریت حرکت و کاهش درد در افراد مبتلا به بیماری‌های عصبی، کسانی‌که آسیب تروماتیک داشته اند و … کمک کند.
  • فیزیوتراپیست به مراقبت از بیماران در تمام مراحل بهبودی، از تشخیص اولیه تا مراحل ترمیمی و پیشگیرانه بهبودی کمک می‌کند.
  • فیزیوتراپی ممکن است یک گزینه مستقل باشد یا ممکن است به همراه درمان‌های دیگر توصیه شود.
  • فیزیوتراپی ممکن است به‌طور مستقیم و مستقل به درمان بیماری‌ها نپردازند، اما برای بهینه‌سازی، ریکاوری یا آموزش افراد در مورد نحوه بهینه‌سازی الگوهای حرکتی مفید است.
فیزیوتراپی درمانی است که به‌طور غیر‌مستفیم به درمان بیماری کمک می‌کند

در حقیقت تشخیص این‌که چه زمانی فیزیوتراپی لازم است، به عهده متخصصین فیزیوتراپی است که با ارزیابی وضعیت بیماری، میزان آسیب و نوع درمانی که لازم دارید، انجام فیزیوتراپی را تجویز می‌کنند.

آیا بعد از اولین مراجعه به فیزیوتراپی، در تمام زندگی خود به فیزیوتراپی نیاز خواهیم داشت؟

فیزیوتراپیست‌ها می‌گویند این سؤالی است که بیشتر از همه پرسیده می‌شود. در پاسخ باید گفت که برنامه‌های درمانی فیزیوتراپی و جدول‌های زمانی برای هر فرد متفاوت به‌نظر می‌رسد، حتی برای افرادی که آسیب‌های مشابه دارند.

بنابراین ما به عنوان درمانگر باید مطمئن شویم که شما برنامه درمانی خود را با دقت و بدون درد انجام دهید تا بتوانید جلسات خود را با موفقیت پشت سر بگذارید.

بازگشت به لیست